ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi İçin Sizi Bilgilendirelim
İletişim bilgilerinizi paylaşın, 30 dakika içinde sizi arayalım.

    Kalite yönetim sistemi, kuruluşun devamlı olarak iyileşmesinde ve gelişmesinde yardımcı olarak, ürünlerin kalitelerinde sürekliliği sağlamaktadır. Bu yönetim sistemi, şirketin var olan değerlerini korumak ve daha çok artırmak çalışır. Bu yazıda kalite yönetim sistemi nedir, kalite yönetim sistemi danışmanlığı nedir, ISO 9001 kalite yönetim sisteminin faydaları nelerdir gibi konulara değineceğiz.

    ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi” başlıklı yazımız ilginizi çekebilir.

    Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

    Kuruluşların genel olarak hedeflediği kaliteye ulaşabilmelerini ve faaliyetlerinin tamamını planlı ve en verimli bir şekilde yapabilmelerini sağlayan sistemdir. Bu yönetim sistemi, işletmenin yaptığı tüm faaliyetlerde sürekli iyileştirmeye ve geliştirmeye dayalı anlayış ile birlikte yapılan işlerin kalitesini artırmaya çalışmaktadır. Yönetim sistemi standartları çerçevesinde, işletme faaliyetlerinde aralıksız olarak çözüm odaklılığı sağlayarak, problemleri minimize etmektedir.

    ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’nin Faydaları Nelerdir?

    Kalite yönetim sistemi uygulayan işletmeler, rekabet avantajı, geleceğe dönük verimlilik ve üretkenliği arttırmaya ilişkin avantajlar elde eder. İşletmeler daha fazla verimliliğe rağmen daha az atık, iş süreçlerinin daha başarılı ve tutarlı yönetilmesini sağlar.

    Aynı zamanda  müşteri istek ve ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılması müşterilerin gerçek taleplerine nokta atışı yapılmasında yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra risk yönetiminde artan başarı, daha etkili ve sonuca dönük bir iletişim, rekabet üstünlüğü avantajı getirir.

    Faaliyetlerinde uluslararası tanınırlık ve uzun vadeli sürdürülebilir bir başarı elde etmek gibi faydalar kazandırır. Bu kalite yönetim sistemini uygulayan işletmelerin tüketicileri de daha nitelikli ve sağlıklı ürün ya da hizmet elde etme fırsatı yakalar.

    Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı Nedir?

    Müşteri memnuniyetini sağlamakta ve faaliyet gösterilen sektörde beklentiyi karşılamakta, müşteriye sunulan ürünün kalitesi ve kalite yönetim süreci oldukça önemlidir. Kalite yönetim sistemleri, 20. yüzyıldan itibaren ortaya çıkan ve hala geliştirilen sistemlerdir.

    İş gücü niteliği ve üretimin geliştirilmesi adına çok olumlu etkiler yaratan kalite yönetim sistemleri, müşteri memnuniyetini kazanma imkanı verirken, bu başarının tekrarlanabilir, sürdürülebilir ve ölçeklendirilebilir olmasını da sağlar. Bu yönetim sistemini, daha kontrollu ve verimli bir şekilde yürütebilmek adına işletmeler alanında uzman kişilerden danışmanlık hizmeti almaktadırlar.

    İşletmeler kalite yönetim sistemi belgesine sahip olarak işletmesinin kalite kontrolünü daha iyi şekilde yapmaktadır. İşletmelerin üretim sistemini ve kalitesini gösterir nitelikte olan belgelere en genel adıyla kalite yönetim sistemi belgeleri denir.

    ISO Kalite Yönetim Sistemi Belgeleri Hangileridir?

    Günümüze kadar çıkarılan ISO kalite Yönetim Sistemi belgeleri;

    • Toplam kalite yönetimine dair; ISO 9001
    • Bilgi güvenliği sistemine dair; ISO 27001
    • Çevre yönetimine dair; ISO 14001
    • İş sağlığı ve yönetimine dair; ISO 45001
    • Gıda güvenliğine dair; ISO 22000
    • Müşteri memnuniyeti yönetim sistemine dair; ISO 10002
    • Tıbbi cihazların kalitesine dair; ISO 13485
    • Ve son olarak enerji yönetim sistemine dair; ISO 50001

    ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Şartları Nelerdir?

    ISO 9001:2015’in ürün ve hizmet için 4 tane şartı bulunmaktadır:

    1. Müşteri ile iletişim

    Müşteri ile iletişim; ürün veya hizmete dair bilginin sağlanması, elleçleme soruları ve sözleşme, siparişler ya da değişiklikler, müşteri şikayetleri ve müşteriden geri dönüt alımı, müşteriye ait mülkiyetin elleçleme ve kontrolü, son olarakta beklenmedik durumlar için özel şartların belirlenmesinden oluşmaktadır.

    1. Ürün ve hizmetler için şartların tayin edilmesi

    Ürün ve hizmetler adına şartların tayini için işletme, müşteriye sunulan ürün ve hizmetlere ilişkin şartları karşılayabilme kapasitesine sahip olduğunu garantilemelidir.

    Müşteriye hizmet taahhüdü sunulmadan önce işletme tarafından, müşterilerce belirtilen şartlar ve teslimat, teslimat sonrası faaliyetlere ilişkin şartlar, üretim için gerekli şartlar, işletme tarafından belirlenen şartlar, ürün ya da hizmete uygulanabilir olan birinci ve ikinci mevzuat şartları, daha önce onanmış şartlardan farklı olan sözleşme ve sipariş şartları gözden geçirilmelidir.

    Ek olarak işletme, daha önceki sözleşme ya da siparişe ilişkin şartları yerine getirdiğini de güvence etmelidir.

    Türkiye'de marka ile ilgili konularda profesyonel bir hizmete mi ihtiyacınız var?

    Defans Patent 15 yılda Türkiye'de en güvenilir marka partneriniz oldu. Tecrübeli ticari marka avukatlarımızla markalarınızı koruma altına alın. 0850 297 0 297 numaralı ücretsiz telefon numaramızı arayın ya da marka koruma yolculuğunda size yol göstermesi için iletişim bilgilerinizi paylaşın, 30 dakika içinde sizi arayalım.

              3. Ürün ve hizmetler için şartlarının gözden geçirilmesi

      Ürün ve hizmetlere dair şartların gözden geçirilmesinde işletme, gözden geçirme sonuçları ile ürün ve hizmetler için de yeni şartları belgelemiş ve muhafaza ediyor olmalıdır.

              4. Ürün ve hizmetler için şartların değişmesi

      Ürün ve hizmetler için şartların değişmesi durumunda işletme, belgelenmiş ve muhafaza edilen bilginin de değiştirildiğinin ve bu değişimin şartlara olan etkisinden personelin haberdar edildiğinin güvencesini vermelidir.

      ISO Nedir?

      ISO, 23 şubat 1947 yılında kurulan ve merkezi İsviçre’de olan Uluslararası Standartlar Kurumu‘dur. ISO, ülkemizin de içinde bulunduğu 138 üye ülkeye sahiptir ve kalite belgelerinin geçerliliği Dünya çapındadır.

      ISO 9001:2015’in Açılımı ve Anlamı Nedir?

      Bu açılımı 3 parça olarak inceleyelim.

      ISO; Uluslararası Standartlar Örgütü’nün (International Organization for Standardization)’un kısaltmasıdır.

      9001; Örgüt tarafından kalite yönetim standartına verilen isimdir. İlk hali 1987 yılında yayınlanan ISO 9001, kalite sistemlerinin temelini oluşturmaktadır ve müşteri beklentisini karşılarken süreklilik sağlamayı ve rekabet üstünlüğü elde etmeyi amaçlayan işletmelere destek olur.

      2015; Kalite yönetim sisteminin yayımlandığı ya da güncellendiği tarihi göstermektedir.

      Söz konusu güncellemeler 5 yıl süreyle örgüt tarafından yapılır ve ISO 9001 bugüne kadar 1994, 2000, 2008 ve 2015 tarihlerinde revize edilmiştir.

      Peki ISO 9001:2015 Belgesi Nedir ve Faydası Nedir?

      Kalite standartları ise ISO kalite belgeleri ile belirlenmektedir. ISO 9001’in günümüz şartlarına uygun hale getirilerek revize edilmesiyle oluşturulan ve 15 Eylül 2015’de yayınlanan ISO 9001:2015, performansı arttırma imkanı sağlamaktadır.

      Hazırlanmasında müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların sürece katılımı, süreç yaklaşımı, iyileştirme ve ilişki yönetimi gibi anahtar kavramları temel alan 2015 revizesi, esasen risk temelli düşünce yapısına sahiptir.

      ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Hakkında Ücretsiz Bilgi Alın

      0850 297 0 297 numaralı ücretsiz telefon numaramızı arayın ya da ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi yolculuğunda size yol göstermesi için iletişim bilgilerinizi paylaşın, 30 dakika içinde sizi arayalım.

        ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistem Belgesi Nereden Alınır?

        ISO’ya ait herhangi bir belgenin alınabilmesi için ilgili standartta yerine getirilmesi gerekilen şartların işletme tarafından sağlanması gerekmektedir. Şartları yerine getirdiğine inanan işletmeler, başvuruları sonucunda bu alanda hizmet vermeye başlarlar. Bu belgeye sahip olduktan sonra kalite yönetim sistemi daha hızlı bir şekilde ilerleyecek ve aynı zamanda ekstra maliyetlerden kaçınılmış olunacak. Bu belgeyi temin ederken danışmanlık hizmetlerimizden yararlanmak isterseniz, iletişim formumuzu doldurabilir ve bizden bilgi alabilirsiniz.

        ISO 9001:2015 Standart Maddeleri ve Bölümleri Nedir?

        ISO 9001:2015 aşağıdaki bölümlerden oluşmaktadır:

        1. KAPSAM
        2. ATIF YAPILAN STANDARTLAR
        3. TERİMLER TARİFLER
        4. KURULUŞ BAĞLAMI
          1. Organizasyon ve yapısını anlama
          2. İlgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerinin anlaşılması
          3. Kalite Yönetim Sistemi’nin kapsamlarının belirlenmesi
          4. Kalite Yönetim Sistemi ve süreçleri
        5. LİDERLİK
          1. Liderlik ve taahhüt
          2. Kalite politikası
          3. Organizasyonel roller, sorumluluklar ve yetkiler
        6. PLANLAMA
          1. Risk ve fırsatları belirleme faaliyetleri
          2. Kalite hedefleri ve bu hedeflere ulaşmak için planlama
          3. Değişikliklerin planlanması
        7. DESTEK
          1. Kaynaklar
          2. Yeterlilikler
          3. Farkındalık
          4. İletişim
          5. Dokümante edilmiş bilgi
        8. OPERASYON
          1. Operasyonel planlama ve kontrol
          2. Ürün ve hizmet ihtiyaçlarının tespiti
          3. Ürün ve hizmetlerin serbest bırakılması
          4. Uygun olmayan süreç, çıktılar, ürünler ve hizmetlerin kontrolü
        9. PERFORMANS DEĞERLENDİRME
          1. İzleme, ölçme, analiz ve değerlendirme
          2. İç denetim
          3. Yönetimin gözen geçirilmesi
        10. İYİLEŞTİRME
          1. Genel
          2. Uygunsuzluklar ve düzeltici faaliyetler
          3. Sürekli iyileştirme

        ISO 9000 ile ISO 9001 Standartları Aralarındaki Farklar Nelerdir?

        ISO 9000:2005 ile, kalite yönetim sistemlerine ait temel kavram ve tanımlar açıklanırken, ISO 9001, müşteriye sunulan ürün ya da hizmetlerin kalite gereklilikleri ile ilgili süreç ve güvence şartlarını belirler. Diğer bir deyiş ile ISO 9001, işletmenin kalite belgesi almak için yerine getirmesi gereken şartları açıklamaktadır.  

        ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Hakkında Ücretsiz Bilgi Alın

        ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi hakkında ücretsiz bilgi almak için iletişim bilgilerinizi paylaşın, 30 dakika içinde sizi arayalım.