Start-Up Fikirlerinize İsim Ararken Dikkat Etmeniz Gereken 9 Nokta

Aklınıza gelen dahice fikri geliştirip, onu ekonomik kazanç sağlamak için Start-Up fikirlerinizi hayata geçirirsiniz. Bu fikrinizin sağlam temeller üzerine atılıyor olmasına çok dikkat etmeli ve her bir adımını tekrar tekrar düşünmelisiniz.

Yeni fikir ve buluşlarınızın haklarını korumak ve buluş ile ilgili iş kurmak istiyorsanız “Patent Tescil Nedir?” sayfamıza göz atabilirsiniz.

Günümüzde internet ve teknolojik gelişmelerin artması ile birlikte Start-Up fikirleri hızla artmaktadır. Bu nedenle kişiler sahip oldukları fikri veya buluşu planlayarak bir an önce onu hayata geçirip, iş kurmak istemektedirler. Fikir sahipleri Star-Up fikirleri ile ilgili aşamaları planlarken aynı zamanda fikirlerinin ismi için önemli hazırlıklar ve çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Proje ile doğup, proje ile ölecek olan bu ismin, işletmenin temas edeceği birçok alanda işletmeyi temsil edecek ve konusu olan fikri yasal anlamda da koruyacaktır.

Start-Up fikirleri için isim aranırken dikkat edilmesi gerekilen birçok nokta vardır. Bu önemli noktalar şu şekilde sınıflandırılmaktadır:

Marka İsmi Oluştururken Marka Sınıflarına Dikkat Edin

Düşündüğünüz marka ismini almak istediğiniz de öncelikle yapmanız gerekenlerden bir tanesi hangi marka sınıfı için isim almak istediğinizdir. İsminizi tescil ettirebilmeniz için öncelikle bulunmak istediğinizin marka sınıfında başka birinin daha önce düşündüğünüz isim ile tescil işlemi yapıp yapmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir. Bu araştırmayı yapabilmek adına Türk Patent ve Marka Kurumu’nun resmi sayfasından yararlanabilirsiniz.

Eğer istediğiniz isim o marka sınıfında boş ise o ismi alabilirsiniz. Tescil edilmek istenen isim, başka bir marka sınıfında bulunuyor fakat istediğiniz marka sınıfında bulunmuyorsa, yine de o seçmiş olduğunuz marka sınıfından isim alabilirsiniz.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilmek için “Marka Sınıfları” adlı yazımızı inceleyebilirsiniz.

İsmin Akılda Kalıcı Olup Olmadığını Özen Gösterin

Marka ismi, işletmenin yüzüdür ve bu yüzün hiçbir zaman unutulmaması gerekmektedir. Potansiyel müşteriler, sizden alışveriş yapmak için internette isminizi aratmaya çalışacaklardır. Belki de çok fazla görmedikleri bu ismi hatırlayabilmeleri için ismin içinde onlara ipuçları vermeniz gerekmektedir.

Bu sayede marka isminiz her daim akılda kalır ve bu sayede marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Marka bilinirliği pazarlama stratejinizin temelini oluşturarak, Start-Up fikrinizin daha hızlı bir biçimde ilerlemesini sağlayabilirsiniz.

Anlam Taşıyan, Semantik Bir İsim Bulun

Üstünde düşüneceğiniz ismin anlam açısından da mantıklı olması gerekmektedir. Semantik açıdan tutarlı olan isimlerin akılda kalıcılığı her zaman yüksektir. Start-Up fikrinizin konusu ile alakalı olmasına özen göstererek, marka isminizin semantik açıdan uygun olmasını sağlayın. Eğer iki farklı kavram aralarında anlam ilişkisi kuruyorsa, insan beyni bu sayede daha çok hatırlamaya yatkın olacaktır.

İsminizi Morfolojiye Uygun Kelimelerle Oluşturun

İsmin, potansiyel müşteriler tarafından öğrenilmesi ve bir daha unutulmamasını sağlamak adına ismi oluşturan ögelerin birbiri ile uyumlu görünmesi gerekmektedir. Bu sayede okunuş kolaylaşacak ve aynı zamanda gözlerin bu ismi hatırlamaları kolaylaşacaktır.

Sözcüklerin iç yapısının morfolojiye uygun olarak incelenmesi ve üstünde çalışmalar yapılması marka bilinirliğine uzun vadede katkı sağlamaktadır.

Kulağa Hoş Gelen, Fonetik Bir İsim Seçin

İnsanların, Start-Up fikirlerinizin ismini telaffuz ederken veya bir başkasından duyarken, onlara hoş gelmesi markanız için her zaman artı olacaktır. İnsan beyni kötü ve kirli olan trafik sesini nasıl akılda tutmuyor unutuyorsa, marka isimleri için de bu geçerlidir.

Start-Up fikirlerinizin potansiyel müşterilere hitap etmesi için onların sizin marka isminizi duyduğu zaman kulaklarına hoş gelmesini sağlamanız gerekmektedir. Duyulan ismin tınısı ve tonu güzel olursa, insanlar duydukları bu kelimeyi daha zor unuturlar.

Start-Up İsim Fikirleriniz İçin Yurt Dışı Araması Yapın

Start-Up fikirlerinizin sadece yurt içinde kalarak yoluna devam edeceğini düşünmeniz, Start-Up fikirlerinin başına gelebilecek en kötü şeylerden bir tanesidir. İş fikrinizin ne kadar başarılı olabileceğini ancak onu hayata geçirdikten sonra öğrenebilirsiniz.

Bu yüzden iş fikrinizin marka ismini yaratırken sadece yurt içi değil, yurt dışında da faaliyet gösterilecekmiş gibi özenle seçmeniz gerekmektedir. Buna bağlı olarak yurt dışındaki marka isimleri ile ilgili araştırmalar yapabilmek için Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığının resmi sitesinden faydalanabilirsiniz.

Seçeceğiniz İsim Daha Önceden Kullanılmamış veya Benzer Bir İsim Olmamalıdır

Start-Up fikrinizden önceki dönemde, bulduğunuz isme benzer veya aynı olan isimler kabul edilmemektedir. Bu durumdaki isimlerin kabul edilmemesi aynı zamanda Start-Up fikriniz içinde yararlı olmaktadır çünkü ayırt ediciliği olmayan ismin hatırlanması ve bilinmesi son derece zordur.

Milliyetçi veya Milliyet İsmi İçeren Kelimeler Kullanılamaz

Düşündüğünüz Start-Up fikrinizin marka isminin içerisinde “Türk”, “Türkiye”, “Cumhuriyet” ve “Milli” gibi kelimeler kullanılamaz. Bu tarz kelimeler yasak olmakla birlikte, kullanımı sadece Bakanlar Kurulu izni ile sağlanmaktadır.        

Alan Adı İsmi Alırken, Boşta Kalan İsimler De Unutulmamalı

Marka isminiz için seçtiğiniz ismin alan adını alırken, isminize çok benzer veya yakın olan alan adlarının da göz önünde bulundurulup, gerekirse onları da almanızda fayda olacaktır. Boşta kalan alan isimler birisi tarafından alınırsa eğer, marka isminizi zedeleme ihtimali vardır. Zor durumda kalmamak adına benzer alan adlarının da satın alınmasında yarar vardır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

WhatsApp WhatsApp'tan Yaz!